Wednesday 27 July 2016

KENAPA TAKUT DENGAN NETWORK ?

Setiap kali ada taklimat di Bangi saya minta kerani sms berdasarkan kepada mereka yang telah hadir sebelum ini dan sms telah dihantar secara pukal. Tujuannya untuk beritahu jika mereka hendak hadir kali kedua kerana kehadiran kali pertama berminat tetapi tidak bawa duit. Tanpa di sangka saya terima panggilan daripada seseorang yang bertanya program network yang dulu ke...saya jawab ya. Lantas dia menjawab tidak berminat. dan saya jawab ok. Persoalannya kenapa takut dengan network ? adakah network itu MLM ? Ramai yang keliru dan pada saya antara membina network dengan MLM ada perbezaan yang ketara. Dalam program usahawan PJU ini peserta membina network kerana untuk masa depan dimana jikalau ahli kita mencecah 10,000 orang kita boleh membuat pasaran produk tanpa bergantung kepada orang luar. Setiap ahli boleh pasarkan produk melalui program PJU dan saya beranggapan tiada masalah untuk produk muslim. Selain itu peserta juga akan dapat pendapatan bulanan hasil daripada rangkaian network tersebut. Dalam program network ini kita saling berkerjasama dan berganding bahu bagi mewujudkan satu pasaran perniagaan dan hubungan antara kita adalah seperti kekeluargaan. Namun dalam MLM kita membina network adalah kerana wang dan ianya mempunyai susunan pangkat, kena membuat pembelian bulanan serta mesti hadir kursus berkali2. Maintan bulanan mestilah diantara RM250-RM400 sebulan dan ia mengikut pelan pemasaran syarikat tersebut. Apa yang penting ialah jangan negatif dan program PJU ini adalah inisiatif untuk membantu mereka yang tidak boleh pinjam bank, buat loan kerajaan, bankrap, blaklist dan ingin selesaikan hutang dengan cepat. Semoga kita semua mendapat manfaat daripada program ini. Sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.